خدمات ارزش افزوده Value Added Services خدمات ارزش افزوده تلفن همراه یا Value Added Service که به اختصار به آن VAS گفته میشود، از جدیدترین پارامترهای نوین صنعت مخابرات میباشد که در عین اینکه برای مصرفکنندگان تلفنهای همراه سود بسیاری دارد، درآمدزایی فراوانی برای اپراتورهای تلفن همراه نیز دارد و قدرت و پتانسیل بالایی برای ایجاد کسب و کار در تمامی زمینهها را دارا است.
اکثر ما از خطوط مخابراتی بطور مستمر برای برقراری ارتباطات مان اسفاده می کنیم. این بستر از لحاظ مطالعاتی کاملاً کارامد بود و در ادامه بدلیل قابلیت هایش، پایه مناسبی برای خدمات جدید گشت. ارایه سرویس هایی چون پیام کوتاه(SMS)، صندوق صوتی و بسیاری سرویس های دیگر که که به خدمات ارزش افزوده معروف است به مرور و تدریج و بدون برنامه ریزی پیشین به این بستر اضافه گشتند.
بطور کلی خدمات ارزش افزوده، دسته ای از خدمات هستند که بر بستری آماده و در حال فعالیت افزوده شده و به کاربران حال حاضر بستر مورد اشاره ارایه می شوند.
این امر علاوه بر افزودن قابلیت های بستر مادر به افزایش کاربران آن نیز کمک مؤثری خواهد کرد. همین موارد، دلایل خوبی برای اکثر دارندگان کسب و کار بوده است تا تحرکات سرویس گرایی شان را با بررسی زمینه های کاری خود و شناخت خدمات ارزش افزوده در این زمینه ها آغاز کنند. البته اصولاً این بررسی ها با گرفتن کمک از افراد خبره در این مقوله و برگزاری جلسات مشاوره با مجربین امر صورت می گیرد. پس از گذشت یک فاز از آنالیز مؤثر و شناخت قابلیت های بستر مادر، معمولاً دارندگان کسب وکار به عنوان کارفرما پیاده سازی خدمات ارزش افزوده بر بستر کاری شان را به گروهی از خبرگان این امر می سپارند و در انتهای کار، نتایج بسیار مؤثر این تصمیم مهم خود را مشاهده می کنند
تفاوت سرویس Vas با سایر سرویسهای پیامکی:
در سرویسهای پیامکی سازمان یا ارگان دارنده سرویس پس از تهیه بستر های لازمه می بایست جهت ارسال پیامک به مخاطبین خود هزینه های پیامک را متحمل شود .
در اینگونه سرویسها دسترسی به پنلهای افلاین و یا انلاین جهت ارسال پیامک ضروری می باشد .
در سرویسهای پیامکی مخاطبین لزوما بازار هدف نهایی نمی باشند چرا که خود سرویس مورد نظر را انتخاب نکرده اند .
در سرویسهای vas هزینه پیامکهای دریافتی از خود مخاطبین و توسط اپراتور یا به صورت کسر اعتبار و یا قابل پرداخت روی قبض تلفن همراه دریافت می شود . بنابراین هزینه ای توسط ارگان و سازمان جهت ارسال پیامک انجام نمی شود . چه بسا که برای ان سازمان و ارگان درامد زا نیز خواهد بود.
در اینگونه سرویسها برای یکبار سرویس تعریف شده و نیازی به دسترسی به بستر های نرم افزاری و یا سخت افزای توسط سازمان جهت ارسال پیامک نمی باشد .
کاربری سرویسهای Vas
از این سرویس ها به روشهای مختلف می توان بهره گرفت که عبارتند از سرویسهای مبتنی بر درخواست و سرویسهای ثبت نامی که در زیر هر یک به اختصار شرح داده شده است.
سرویسهای مبتنی بر درخواست
در این حالت مخاطب بسته به دلخواه خود با ارسال پیامکی از سرویس استفاده می نماید . این سرویس نیازی به ثبت نام ندارد .
سرویسهای ثبت نامی
در این حالت مخاطب با ارسال پیامکی در سرویس ثبت نام کرده و از ان پس بسته به نوع سرویس در بازه های زمانی خاصی پیامک دریافت می نماید.
برخی از این سرویس ها عبارتند از
اطلاع از اخبار حراج برندهای معتبر مشهد ( باارسال کد ۱۵۱۱ به ۲۰۱۱۱۴ )
ردیف | نمایندگی | اعتبار هدیه (پیامک) | حداکثر کاربر | شماره 14رقمي3000 | نمایندگی فکس | نمایندگی تلفن گویا | شماره اختصاصی رایگان | خطوط عمومی رایگان | قیمت (ریال) |
1 | عددی | 10000پيامك | 1000 كاربر | 10عدد | فعال | فعال | 1000 3000 5000 | کلیه اوپراتور ها | 10.000.000ريال |
تعرفه ارسال پیامک :
ردیف | گروه | تعرفه پیامک به ریال |
1 | خطوط1000 | 120 |
2 | خطوط2000 | 132 |
3 | خطوط 3000 | 120 |
4 | خطوط 5001 | 107 |
5 | خطوط021(خط ثابت) | 112 |
6 | بين المللي | 1440 |
7 | پیامک صوتی-متنی | 197 |
به كليه قيمت ها 8%ماليات اضافه ميگردد. توضیحات پنل نمایندگی :
* به هر یک از نمایندگان یک شماره 1000 و یک شماره 3000 و همچنین یک شماره 5000 (14 رقمی سفارشی ) رایگان با قابلیت ارسال و دریافت ارائه خواهد شد.
* به هر یک از نمایندگان یک شماره عمومی 3000 رند ، یک شماره عمومی 2000 رند ، یک شماره عمومی 1000 رند 8 رقمی رند ، یک شماره عمومی 5000 و یک شماره ثابت عمومی رند جهت تخصیص به کاربران و استفاده به صورت امانی ارائه می گردد .
* تفاوت شماره اختصاصی و عمومی : از شماره های عمومی فقط در بخش ارسال منطقه ای (ارسال به بانک اطلاعاتی موجود در سامانه پیامک تبلیغاتی) و ارسال انبوه (ارسال به بیش از 100 شماره ) میتوان استفاده نمود ، این شماره ها در بین تمامی کاربران مشترک بوده و قابلیت دریافت نیز ندارند ، همچنین این شماره ها به صورت امانی در اختیار نمایندگان و کاربرانشان قرار میگیرد
* نمایندگان محترم میتوانند علاوه بر شماره های رایگان فوق الذکر به تعداد دلخواه شماره اختصاصی خریداری کرده و به کاربران خود تخصیص دهند .
*به نمايندگان 10عددخط 14رقمي 3000رايگان جهت تخصيص به كاربران ارايه خواهد شد.
شرایط فروش به صورت اقساط:
مشتریان محترم میتوانند پنل نمایندگی را به صورت اقساط تهیه فرمایند :
50% از مبلغ پنل در هنگام عقد قرار داد و مابقی مبلغ یک ماه بعد دریافت خواهد شد .
نکات مهم :
* نماینده بابت فروش پنل های کاربری هیچ مبلغی به شرکت پرداخت نمی کند .
* نمایندگان قادر به ایجاد بسته های مختلف با سطوح دسترسی متفاوت می باشند .
* نمایندگان میتواند تعرفه های مختلف تعریف نموده و به صورت ثابت یا پلکانی این تعرفه ها را به کاربر اختصاص دهند .
* تمامی پنل ها دارای امکانات کامل بوده و در صورت به روز شدن نرم افزار پنل های نمایندگی نیز به روز می شوند.
* نمایندگان میتوانند با Domain اختصاصی (www.YourSite.com) یا SubDomain از سامانه استفاده کنند ، کافیست پس از تهیه سامانه DNS های دامنه خود را روی NS1.Payamak-Panel.com و NS2.Payamak-Panel.com و زیر دامنه را * روی آیپی 87.107.121.51 تنظیم نمایید تا کاربران شما از دامین اختصاصی شما وارد سامانه شوند .
* دقت نمایید که درهنگام فعال سازی حساب یک دامنه به صورت رایگان بر روی سرور رجیستر میگردد و دامنه های اضافی شامل هزینه میگردد .
* هزینه و مسئولیت ثبت دامنه در کارگزاری های ثبت دامنهاز سال هاي بعد بر عهده خود نماینده می باشد .
* به صورت پیشفرض نمایندگان محترم نیازی به تهیه میزبانی وب ( WebHosting ) ندارند، اما در صورتیکه بخواهند سایت جداگانه طراحی نمایند و فرم لاگین را داخل سایت طراحی شده قرار دهند می توانند از شرکت های مرتبط اقدام به تهیه فضای هاست نمایند.
* نمایندگان میتوانند لوگوی اختصاصی و اطلاعات کامل خود(اعم ازمتن کپی رایت، اطلاعات درباره ما ، تماس با ما و تعرفه ها و...) را در نرم افزار ثبت و ویرایش نمایند تا کاربران اطلاعات نماینده را در هنگام ورود به سامانه ملاحظه نمایند .
* نمایندگان مجاز به فروش پنل به صورت رایگان نمی باشند .
* نمایندگان مجوز ارائه پنل با عناوین مادام العمر یا دائمی را ندارند .
* اکثر ماژول های جدید سامانه پیامک برای نمایندگان بهينه پیامک رایگان بوده و کاربران نماینده برای استفاده از ماژول ها هزینه های زیر را پرداخت می نمایند.
* ماژول نوبت دهی 25 هزار تومان
* ماژول پیامک سررسید 20 هزار تومان
* ماژول پیامک متناظر زماندار 15 هزار تومان
* ماژول هوشمند زماندار 15 هزار تومان
* ماژول مسابقه 30 هزار تومان
* ماژول سرویس ها هر یک 5 هزار تومان (آب و هوا - دیکشنری و ...)
* نمایندگان موظف به مانیتور کردن و کنترل تمامی پیامک های ارسالی توسط کاربران خود هستند .
* همه نمایندگان دارای پشتیبانی و حمایت کامل از سمت شرکت می باشند
* به تعرفه پیامک های فوق الذکر مالیات ارزش افزوده اضافه خواهد شد .
* پنل های نمایندگی فقط به افراد دارای سن قانونی ( بالای 18 سال ) ارائه می گردد .
* در صورت عودت پنل و یا تعلیق قرارداد قبل از گذشت 1 ماه 20% ازمبلغ کل قرارداد بابت هزینه راه اندازی کسر خواهد شد ، همچنین در صورت گذشت بیش از 1 ماه مبلغ قابل کسر بر حسب تعداد ماه گذشته محاسبه و کسر خواهد شد .
* کلیه خدمات و هزینه ها (اعم از هزینه پنل و خطوط اختصاصی ) به صورت سالیانه میباشد و در سال های آتی با تخفیفات ویژه قابل تمدید می باشد.
آبونمان سالیانه :
* تمامی پنل ها یک ساله بوده و در سال های آتی شامل 60% تخفیف جهت تمدید می باشد ، هزینه سالیانه جهت بهبود کیفیت خدمات و پشتیبانی ، به روز رسانی و اضافه شدن بخش های جدید و همچنین ارتقاء سرور دریاقت می گردد :
نکته : قرارداد خطوط اختصاصی از سمت مخابرات به صورت سالیانه می باشد ، در صورت عدم دریافت هزینه خطوط اختصاصی از طرف اوپراتور هزینه از نمایندگان نیز بابت تمدید شماره دریافت نخواهد شد .
توجیه اقتصادی :
این ایده برای اولین بار در کل کشور توسط این شرکت طراحی و عملی گردید ، در این طرح یک نماینده بر خلاف سایر نمایندگی ها قادر به ارائه نرم افزار با نام و برند شرکت خود میگردد و قادر است به صورت نامحدود سامانه ارسال و دریافت و مدیریت پیامک ایجاد و به فروش برساند ، نکته قابل توجه این است که ما بابت فروش نمایندگان هیچ هزینه ای دریافت نمی کنیم و این امر باعث جذابیت این ایده و استقبال باور نکردنی آن شد ، این بدین معنی است که نماینده فقط یکبار هزینه نرم افزار را پرداخت می کند و میتواند به تعداد نامحدود اکانت متفاوت ایجاد و به فروش برساند ، علاوه براین نمایندگان از ارسال پیامک های تمامی کاربران خود نیز سود حاصل نماید . در این طرح نماینده نیاز به هیچ هزینه جانبی ندارد ، از آنجایی که این نرم افزار بر روی یک سرور قرار میگیرد هزینه نگهداری ، به روز رسانی ، پشتیبانی و ... متمرکز شده و توسط شرکت اصلی ارائه دهنده این طرح تامین میگردد . نماینده نیاز به هیچ مهارت خاصی نداشته و تنها با آشنایی با کامپیوتر و اینترنت و دریافت آموزش های لازم از طریق واحد آموزش شرکت قادر خواهد بود به خوبی با نرم افزار کار نماید .
مثال عملی : به عنوان مثال یک نماینده با هزینه 1 ميليون تومان صاحب امتیاز یک سامانه نمایندگی ریبرندینگ شود ، این نماینده با فروش متوسط 10 اکانت در ماه درآمد ماهیانه در حدود 1 میلیون تومان خواهد داشت . علاوه براین اگر توسط کاربران ایشان روزانه 50000 پیامک ارسال شود و نماینده بر روی هر پیامک 2 تومان سود نماید روزانه 100 هزار تومان سود خواهد داشت که این عدد در ماه 3 میلیون تومان خواهد بود واضح است که با اضافه شدن کاربران تعداد پیامک های ارسال به شکل روز افزون زیاد شده و نماینده شامل تخفیفات ویژه نیز میگردد به شکلی که با ارسال 200,000 پیامک در روز نماینده بالغ بر 400 هزار تومان سود خواهد کرد که این عدد در ماه بیش از 12 میلیون تومان برآورد میگردد
همچنین نمایندگان گرامی میتوانند از طریق فروش خطوط اختصاصی نیز سود ببرند ، به عنوان مثال اگر نماینده در روز به صورت متوسط 5 خط بفروشد و روی هر خط به صورت متوسط 10 هزار تومان سود کند روزانه سودی برابر 50 هزار تومان خواهد داشت ( معمولا خطوط 14 رقمی سودی به طور متوسط در حدود 5 هزار تومان و خطوط 8 رقمی بیش از 50 هزار تومان سود دارند )
برای سفارش پنل نمایندگی به بخش سفارش آنلاين مراجعه نمائيد